שיווק באינטרנט

מאיפה בא לנו הרעיון לפוסט הזה ?

אנחנו יושבים בהרבה פגישות עם מנכ”לים, בעלי עסקים, מנהלי שיווק, מנהלי דיגיטל ומגלים שוב ושוב שרובם (אפילו מנהלי דיגיטל) לא מכיר באמת את כל האפשרויות לשיווק באינטרנט ובעיקר לפרסום ממומן באינטרנט. אז בשלב הראשון היינו מופתעים, ואז נתנו לעצמנו סטירה, יצאנו מההלם, והתחלנו להכין מיפוי מקיף של האופציות לקידום ולשיווק באינטרנט.

נכון, קשה לעמוד בקצב של האפשרויות וההסתעפויות החדשות שעולות מידי בוקר, ולכן חשבנו לפחות לשרטט את הצירים הראשיים. ואם חשקה נפשכם לרדת לאיזה כביש צדדי שלא הוזכר במפה, תעצרו תפתחו חלון ותשאלו… אותנו.

גוגל ADWORDS - פרסום במערכת הפרסום של גוגל מאפשר לנהל כמה סוגים של קמפיינים:

פרסום ברשת החיפוש של גוגל:

זוהי האפשרות הנפוצה ביותר ולדעתנו גם החזקה ביותר: פרסום מודעת מילים בתוצאות החיפוש, לפי מילת חיפוש או ביטוי חיפוש שהגולש הקליד. מה יותר חזק מלהציג את המוצר או השרות שלכם בדיוק לאדם שמחפש אותו ובדיוק ברגע שבו הוא מחפש? 

משלמים כשהגולש מקליק על המודעה. ניתן להקציב סכום ליום ובכך לשלוט על התקציב החודשי. ניתן כמובן לעצור את הקמפיין ולשנות בו כל דבר שתרצו – בכל עת ומעכשיו לעכשיו.

עוד יכולות שכדאי להכיר:

  • ניתן לטרגט את הקמפיין באופן גאוגרפי ו/או לפי שפה.
  • תוספים – ניתן להוסיף תוספים למודעה כגון, מיקום העסק במפה, לינקים לעמודים נוספים באתר, תוסף טלפון המאפשר חיוג מהמודעה, אפילו רק בשעות מסויימות שאתם קובעים, תוסף המאפשר שליחת SMS לבעל העסק ועוד.
  • מספר טלפון של גוגל – המערכת מאפשר לנו להציג באתר מספר טלפון של גוגל שאותו יראה רק גולש נכנס לאחר שהקליק על מודעה, ככה אפשר למדוד שיחות מהקמפיין ואפילו לדעת איזו מילה המתקשר הקליד כשהוא חיפש את המוצר במנוע החיפוש.
  • מודעות דינאמיות – אם יש לכם אתר עם מאות או אלפי מוצרים, נוסח המודעה משתנה אוטומטית לפי המוצר שהלקוח חיפש.
  • רימרקטינג לחיפוש – ניתן להציג מודעות שונות לגולשים שכבר ביקרו באתר ומבצעים חיפוש נוסף.
  • ניתן לבצע התאמות מחיר לפי פרמטרים חשובים כמו – מיקום גיאוגרפי של הגולש, המכשיר שממנו הוא גולש ועוד.

יתרון מרכזי – מאפשר להציג מודעה ברגע שמחפשים את המוצר שלך, בתשלום לפי הקלקה ובאופן מדיד. ניתן להגיע למקומות העליונים בתוצאות החיפוש באופן מיידי.

חסרון מרכזי – יכול להיות יקר עד בלתי משתלם בתחומים מסויימים עם תחרות גבוהה.

 פרסום מודעות ויזואליות ברשת המדיה של גוגל (GDN):

רשת המדיה של גוגל מכילה כמות עצומה של אתרים בארץ ובעולם, כולל אתרים גדולים ומוכרים, כולל יוטיוב וכולל gmail.

ניתן לבחור את האתרים שבהם יופיע בפרסום במספר אופנים וניתן גם “לטרגט” גולשים לפי תחומי עניין (למשל – מתעניינים בכלכלה ועסקים).

ברשת המדיה ניתן לשלם גם לפי חשיפות וגם לפי הקלקות והמחירים לקליק סבירים ביותר.

בדר”כ נהוג לפנות לרשת המדיה כאשר אין לנו מספיק חיפושים ברשת החיפוש או כשאנחנו מקדמים מוצר או שירות חדש.

ברשת המדיה (וגם ברשת החיפוש אך זה פחות נפוץ) ניתן לנהל גם קמפיין רימרקטינג אשר “רודף” אחרי גולשים שביקרו באתר או בדף הנחיתה שלכם ולהציג להם מודעות בכל אתר שבו הם נמצאים (כמעט).

עובד מצויין בשירותים ומוצרים שבהם נתיב ההחלטה עשוי להיות ארוך כמו טיסה לחו”ל, רכישת דירה וכדומה. מקדמים מוהל ? רימרקטינג לא יעזור כאן 😊

יתרון מרכזי – ויזואלי, מיתוגי. הגולש יכול להיתקל בבאנר שלכם אפילו באתרים כמו YNET, WALLA  וכדומה, בעוד שאתם משלמים רק לפי הקלקה.

חסרון מרכזי – עיוורון באנרים. הגולשים בשנים האחרונות פחות ופחות רואים ומקליקים על באנרים. אז מזל שאפשר לשלם רק אם מקליקים. הרשת בעיקר יעילה לטרגוט מחדש של גולשים שביקרו באתר/ דף הנחיתה שלכם.

פרסום ביוטיוב:

הרעיון הוא שאתם מפיקים סרטון והוא הופך להיות הפרסומת שלכם, שמוצגת לפני או במהלך סרטונים ביוטיוב. שימו לב, אתם משלמים פר צפייה אבל רק אם הצופה החזיק מעמד מעל 30 שניות. אז מה האורך המומלץ לסרטון שלכם? יפה! (31 שניות לפחות ויש האומרים לא יותר מ – 45 שניות, אבל זאת רק המלצה).

פרסום אפליקציה:

יש לכם אפליקציה שאותה אתם רוצים לקדם? מעולה! גוגל מציעים קמפיין מצויין לקידום אפליקציות, פשוט להפעלה ומומלץ ביותר. מניסיון.

פרסום בפייסבוק

אם גוגל ברמת האפשרויות דומה לעיירה קטנה עם כביש ראשי ומכולת, אפשרויות הפרסום בפייסבוק דורשות כישורים של נהג מונית בלונדון לפני עידן מערכות הניווט. יש סוגי קמפיינים שונים למטרות שונות: קידום תוכן במטרה לייצר מעורבות גולשים בתוכן, הנעת טראפיק לאתר, צפיות בסרטון, קמפיין לידים ועוד שמשתלבים עם כל מיני סוגי מודעות, מלא אפשרויות להגדרת קהל ומיקומים שונים להצגת המודעה בפייסבוק וגם מחוצה לו (למשל בתוך מאמר בפורטל חדשות, באינסטגרם, באפליקציות ועוד).

יתרון מרכזי – פייסבוק יודע עליכם הרבה, לא התבלבלנו, זה היתרון, כי כשאתם המפרסמים אתם יכולים לדייק יותר בקהלים אליהם אתם רוצים לפנות  ולא לבזבז כסף על קהל לא מדויק.

חסרון מרכזי – לפחות ביחס למנוע החיפוש של גוגל, הפניה היא לא בנקודת החיפוש אלא כשהגולש עסוק במשהו אחר, כך שלפעמים גם אם יש פניה, היא יותר קרה.

כמה דברים שכדאי להכיר

  • קהלים דומים – ניתן לבנות קהלים דומים שיחשפו למודעה, קהלים של עשרות/מאות אלפי אנשים על בסיס קהל מקור כגון אוהדי הדף, אנשים שהשאירו פרטים באתר, אנשים שביקרו בדף ספציפי באתר, רשימת ניידים ועוד
  • קהלים חכמים– ניתן לטרגט את המודעות לקהל שכבר היה במעורבות עם המוצר שלך כגון: קהל שביקר באתר, הגיב לפוסט, צפה בסרטון ועוד. ניתן לטעון קובץ ניידים/מיילים של לקוחות, לשמור אותם כקהל במערכת וליצור עבורם מודעה.
  • פרסום במסנגר – ניתן לייצר מודעה שתניע את הגולש לייצר שיחה עם העמוד או עם בוט, לפרסם בפיד של אנשים שיצרו בעבר שיחה עם העמוד שלכם (רימרקטינג למסנג’ר) ואפילו לפרסם בתוך הצ’אט של גולשים שדיברו איתכם בעבר.

פרסום באינסטגרם

מתבצע דרך מערכת הפרסום של פייסבוק, קיים במודל של מודעת תמונה, קרוסלה, וידאו, קמפיין לידים (לחיצה פותחת טופס השארת פרטים). אפשרויות הטרגוט זהות למה שפייסבוק מאפשר (קהלים דומים, אוהדי העמוד, קהל שביקר באתר וכו’) אבל מומלץ להתאים את הטון אנד סטייל של הקריאייטיב לאינסטגרם, מתוך הנחה שהגולש נמצא במיינד סט שונה כשהוא שם. ניתן לעשות זאת בין השאר ע”י אפליקציות עריכה וצילום ייעודיות למדיה.

אפשר לפרסם גם בפיד האינסטגרם את סוגי המודעות הנ”ל וגם בסטוריז (המתחרה של סנאפצ’אט) מודעות תמונה או וידאו , יכול להתאים במיוחד כשמחפשים קהל צעיר יותר.

קידום אורגני במנועי חיפוש

כאן הכוונה לקידום האתר שלכם ככה שיופיע בעמוד התוצאות הראשון בגוגל לביטוי שקהל היעד שלכם מחפש, מבלי שתצטרכו לשלם על כך לגוגל. לא להתלהב, עדיין יש כאן הוצאה כספית למקדם אתרים, אלא אם אתם עושים את הקידום לעצמכם.

היתרון הגדול של הקידום האורגני ביחס לקידום הממומן הוא בכך שיחסית הוא יכול להחזיק לטווח ארוך. כשאתם עוצרים את הקמפיין הממומן, באותו הרגע נעלם האפקט והמודעות שלכם לא מוצגות. הקסם פג באחת. בקידום האורגני אמנם תצטרכו תמיד להשקיע בשימור אבל הוא יותר עמיד. לפי פרסומים רשמיים של גוגל, קידום אורגני ישא פרי אחרי 4 חודשים עד שנה.

לחצו כאן לקריאה נוספת בנושא קידום אורגני

ואולי יעניין אתכם גם ... מערכות לשיווק באמצעות תוכן

מכירים את זה שאתם קוראים כתבה בגלובס למשל ובסוף הכתבה מופיע אזור שכותרתו “אולי יעניין אותך גם” ? אז חשוב שתדעו שדי פשוט לקדם את התוכן שלכם באחת מהפלטפורמות המובילות בתחום (גאווה ישראלית כבר אמרנו?) – טאבולה ואאוטבריין. שתי הפלטפורמות מציעות מערכות מאוד ידידותיות המאפשרות קידום תכנים לצד תוכן איכותי הנמצא באתרים הנכללים ברשתות שלהן. באאוטבריין ניתן לפרסם בכל סכום וטאבולה לעיתים מחייבים תקציב מינימלי.

לחצו לקריאה נוספת בנושא שיווק באמצעות תוכן

צרו עמנו קשר: