תג האתר הגלובלי GTAG – הדור החדש של מעקב ההמרות והרימרקטינג בגוגל


לפני מספר חודשים, גוגל שחררה את הדור החדש של קודי ההמרה / רימרקטינג / אנליטיקס ושאר מוצרי גוגל, הנקראים בשם כולל – תג גלובלי או gtag

אחרי לא מעט חפירות, הצלחנו לעשות לעצמנו סדר וחשבנו לשתף גם אתכם. 

שימו לב, כותבת המאמר איננה מתכנתת ואיננה מבינה יותר מידי בסקריפטים, שורות קוד ושאר ירקות. בסה”כ מנהלת קמפיינים שמנסה למצוא את דרכה בסבך השינויים הבלתי פוסקים והכל בשיטה של ניסוי וטעייה / תהייה. אם כתבנו משהו שלא נראה לכם הגיוני או שיש לכם עדכון מעניין – נשמח לעדכון – office@netus.c.il.   

 יאללה, נתחיל!

  בשלב ראשון עליכם לקבל החלטה – האם לעבוד עם GTM או להטמיע את הקודים ישירות בקוד 

כשאתם ניגשים להטמיע קודים של גוגל (אנליטיקס או אדוורדס), קבלו החלטה האם להטמיע באמצעות Google Tag Manager או בקוד עצמו. חשוב לציין כי אנשי מקצוע בתחום ממליצים לבצע את ההטמעות הקשורות לגוגל אדוורדס וגוגל אנליטיקס –  בעזרת GTM.

לקריאה נוספת בנושא באתר lunametrics – קליק כאן

גוגל אנליטיקס Google Analytics

הטמעת ה – gtag של גוגל אנליטיקס בעזרת GTM היא מאוד פשוטה – בוחרים תג מסוג Google Analytics, מצמידים לו את מספר הנכס, והטריגר יהיה “כל הדפים”. למדריך מפורט בנושא לחצו כאן

אם בחרתם להטמיע גוגל אנליטיקס בקוד – יש להטמיעו בהתאם להנחיות שתקבלו בעת הפקת התג.

 גוגל אדוורדס – ביצוע הטמעות בעזרת GTM

אם יש לכם באתר קוד של גוגל תג מנג’ר – אין צורך להטמיע את התג הגלובלי של גוגל אדוורדס, אלא רק את קוד מעקב ההמרות הספציפי הרלבנטי לדף או האירוע שאחריו תרצו לעקוב, ואת תג הרימרקטינג. 

כלומר יהיו לכם התגים הבאים: 

– תג אנליטיקס – בכל הדפים

– תג רימרקטינג – בכל הדפים

– קוד המרות – בדף ההמרה

בנוסף, גוגל ממליצים להטמיע תג נוסף – Convertion Linker בכל עמודי האתר (יש תג מוכן בגוגל תג מנג’ר, רק לבחור אותו והטריגר יהיה כל הדפים).

 גוגל אדוורדס – ביצוע הטמעות בקוד (ללא GTM)

ראשית, הטמיעו את ה – gtag בהתאם להנחיות שתקבלו בעת הפקת הקוד מהמערכת (יש הטמיע תג גלובלי (gtag) בכל עמודי האתר (בקטעשל דפי ה-HTML)). ה-gtag אחראי גם לנושא הרימרקטינג.
שימו לב, אם יש לכם כבר gtag  של גוגל אנליטיקס שהוטמע בקוד, ואתם רוצים גם לעקוב אחרי המרות אדוורדס ולצבוע קהלים לצורך פעילות רימרקטינג,  עליכם לשלב את שורת ה config מתוך ה – gtag של אדוורדס, בתוך ה – gtag של אנליטיקס. 
הנה דוגמא:

gtag

למאמר מפורט של גוגל בנושא – קליק כאן

והנה דוגמא לקוד שמוטמע בעמוד תודה הכולל gtag של אנליטיקס, שורת config מתוך התג הגלובלי של אדוורדס וקוד המרה ספציפי לדף התודה:

איך אתם יודעים האם הטמעת קודי המעקב בוצעה באופן תקין ?

במאמרי העזרה בתוך גוגל אדוורדס יש הסבר עבור כל אחד מסוגי הסטאטוס שאתם רואים ליד ההמרה. 

קליק למאמר עזרה בנושא מעקב המרות.

בקצרה:

לא מאומת – גוגל עדיין אלא אימתו את הוספת התג לאתר, האימות יכול להימשך מספר שעות ומנסיוננו אף יותר מכך. אם האימות נמשך ונמשך … גוגל ממליצים לבדוק באמצעות תוסף google tag assist האם יש בעיה כלשהי. לפניכם סרטון שמסביר איך לעבוד עם התוסף. שימו לב, שבבדיקה עם תוסף google tag assist אתם אמורים לראות בדף ההמרות שלכם גם את התג הגלובלי וגם את קוד ההמרה הספציפי לעמוד ההמרה.

אין המרות אחרונות – גוגל ראו את התג אבל לא תועדו המרות בשבוע החולף

ההמרות מתועדות – הכל תקין! גוגל הצליחו לתעד המרות בשבוע החולף.

התג לא פעיל – באסה לכם, גוגל לא רואים את התג שלכם :-/ העברת העכבר על סטאטוס המעקב תגלה לכם מידע נוסף שאולי יעזור במציאת פתרון.